In het huidige onderwijs wordt veel gebruikgemaakt van ondersteunende ict-middelen. Zo hangen er in alle groepen digiborden waarop de leerkracht gemakkelijk uitleg kan geven. De kinderen werken met Snappet, een digitaal schrift waarmee de verwerkingsopdrachten geregistreerd worden. De leerkracht geeft een instructie, de kinderen maken de opdracht op een tablet en krijgen direct feedback. De leerkracht kan zo eenvoudig het proces volgen en verlengde instructies verzorgen.
In de onderbouwgroepen werken de kinderen ook regelmatig op een iPad, waarbij ze gebruikmaken van het educatieve spelsysteem Osmo. De kinderen zetten de tablet in een speciale standaard en werken of tekenen voor de tablet. De tablet ziet dit en verwerkt het op het scherm. Op deze manier blijven kinderen actief handelen en hoeven ze niet alleen te swipen.
Daarnaast is op het gebied van onderwijs ook meer aandacht voor ict. Kinderen leren programmeren en denken als een computer. Hiervoor heeft de school diverse materialen, zoals Bee-Bot, Blue-Bot, InO-Bot, LEGO WeDo 2.0 en Scratch.
Ook leren kinderen over de wereld van het internet, mediawijsheid en sociale media. We hebben hiervoor een speciaal programma dat geschikt is voor elke groep. Aan deze lessen is ook regelmatig een ouderavond gekoppeld, omdat we dit met elkaar moeten doen.
Een hele mooie ontwikkeling in onderwijsland, maar er is ook een kanttekening: de schermtijd. Op de Krugerstee hebben we hierover afspraken gemaakt. Kinderen mogen niet langer dan 25 minuten onafgebroken werken op een tablet.