Wij vinden het belangrijk dat we kritisch blijven kijken naar onze school en dat we onszelf en ons onderwijs blijven verbeteren c.q. ontwikkelen. Dit maakt dat we tijd stoppen in studie en scholing. Meestal doen we dit in teamverband, maar het komt ook voor dat een individuele leerkracht zich ontwikkelt op een bepaald gebied. Soms hebben de leerlingen hierdoor een dag of middag geen les.
Het team volgt nu een scholing op het gebied van didactisch handelen. Een leerkracht geeft iedere dag les aan een groep leerlingen die allemaal verschillende onderwijsbehoeften hebben. Hoe speel je hierop in en haal je alles uit je les en instructie? Tijdens de lessen passen ze de stappen toe van het Doordacht Passend Lesmodel van de CED-Groep.
Daarnaast volgen veel leerkrachten de scholing voor rekenen Met Sprongen Vooruit. Tijdens deze scholing leren leerkrachten diverse spelen om kinderen actief, bewegend en handelend te laten rekenen. Een mooie aanvulling naast het werken op een tablet met Snappet.
Voor Snappet volgen de leerkrachten een training om er meer uit te halen. Hoe kunnen we nog kindgerichter werken en welke informatie kunnen we uit Snappet halen? Een mooie verdieping op de basistraining.
In de onderbouw volgen alle kleuterleerkrachten een scholing op het gebied van spelend leren. Hoe kun je kinderen in een rijke leeromgeving stimuleren om te leren? Hoe prikkel je de nieuwsgierigheid van het jonge kind?
Leerkrachten kunnen daarnaast ook nog individueel scholing volgen, zoals bewegingsonderwijs, bedrijfshulpverlening enz.